I april 1953 fandt Nordvestsjællands Motorklub et areal i Skellingsted Bakker ved Brokøb og anlagde en motocrossbane. Det var en 950 meter lang terrænbane (en såkaldt scramble-bane) med et underlag af græs, grus og sten, der stillede store krav til kørerne. Banen gik op og ned ad bakkerne, og for at sænke farten lidt, gravede man et hul på langsiden. Alligevel var der masser af dramatik i form af styrt og småuheld, når der blev kørt løb, men det var bare med til at gøre sporten ekstra populær hos såvel unge som ældre tilskuere!
Det første løb, der blev kørt d. 28. juni 1953, var noget af et tilløbsstykke. Det var ikke usædvanligt, at 6-8.000 mennesker fandt vej til bakkerne på en løbsdag.
D. 26. august 1956 kørte Nordvestsjællands Motorklub det sidste løb på banen. Den genåbnede dog igen i 1963, nu med Sundby Motorklub som arrangør. Men i august 1966 var det definitivt slut med at køre motorløb ved Skellingsted.
I 1980’erne havde Jyderup Ungdomsklub knallertbane i området, hvor der efterfølgende blev gravet grus og deponeret affald.